5.05.2013

to już jest koniec... metalowego burzum


Grishnack Varg Vikernes, założyciel, lider i jedyny muzyk legendarnego norweskiego BURZUM, kończy z nagrywaniem muzyki metalowej. Na dniach pojawi się jego kolejna płyta, " Sol Austan, Mani Vestan " wypełniona w całości klimatycznym ambientem.


Oficjalne oświadczenie Varga Vikernesa:
" BURZUM pojawił się znikąd w 1991 r. wraz z pierwszym demo, zawierającym kilka utworów opartych jedynie na grze gitary i basu. Skomponowałem kilka mniej lub bardziej udanych albumów metalowych, na nich wszystkich, w ten czy inny sposób, przebijał ambient. Z czasem, odsuwałem się od metalu coraz dalej i dalej, dziś w mojej muzyce pozostało miejsce tylko dla ambientu. Teraz, w 2013 r., myślę, że przestanę grać metal na dobre.

Wielu z was towarzyszyło BURZUM przez długie lata, niektórzy nawet od samego początku i dlatego uważam, że metalowy BURZUM zasługuje na należne pożegnanie. Z tego powodu zakończę ten etap działalności zespołu w taki sam sposób, w jaki zacząłem - utworem opartym wyłącznie o dźwięki gitary i basu.  "Back to the Shadows" został stworzony w 2012 r. z ostatnich metalowych riffów, jakie kiedykolwiek skomponowałem. Utwór nigdy nie został i nie zostanie wydany lub zagrany, oprócz krótkiego "klipu". Przyjmijcie go takim, jakim jest - sentymentalne pożegnanie z metalowym BURZUM."

Pożegnalny utwór można posłuchać  tutaj